Experimenten met groeihormonen Toegevoegd aan Planten

Experimenten met planten , waarbij de toevoeging van groeihormonen , vaak laten zien hoe verschillende omstandigheden invloed hebben op hoe snel een plant groeit . Sommige variabelen die in experimenten zijn temperatuur, licht en blootstelling aan verschillende elementen . Experimenten met groeihormonen leiden tot de ontwikkeling van meststoffen en herbiciden voor verschillende soorten planten . Weten hoe een plant groeit is de sleutel om te weten of hoe het te verbeteren of hoe het te stoppen . Geschiedenis

In 1880 , Charles Darwin ontdekte auxinen , verbindingen die de mogelijkheid om celelongatieproces induceren in stengels hebben . Hij voerde een experiment dat suggereerde het topje van een coleoptiel was verantwoordelijk voor het waarnemen van licht en het produceren van een signaal dat reisde via de stengel . De coleoptiel is het plantenweefsel dat een plant maakt om te buigen in de richting van het licht . Toevoegen auxines de coleoptiles stimuleert groei van sommige planten . Het stelt ook fruit rijpen om de vrucht groter worden . Het toevoegen auxinen plantenwortels verhoogt de opname en het transport functies van de wortels , wat resulteert in grotere , sterkere planten.
Hormoon Soorten

Naast auxinen en gibberllins , andere natuurlijke en synthetische hormonen stimuleren of groei stunt plant. Wetenschappers zijn in staat om de effecten van plantaardige groeihormonen te keren om de groei te belemmeren . De afwijkende groei stoffen bestaan ​​vele herbiciden voor het bestrijden van grootbladig planten gazons . Cytokininen zijn plantaardige hormonen die de celdeling stimuleren in een plant. Twee cytokininen nature : zeatine en isopentenyl adenine . De reactie van een plant op zeatine of isopentenyl afhankelijk van de locatie en de concentratie van het hormoon . Abscisinezuur is een hormoon gebruikt om te helpen planten omgaan met extreme weersomstandigheden . Ethyleen is een gasvormig hormoon verantwoordelijk voor rijpend fruit .
Plantenweefsel

Experimenten waarbij plantaardige groeihormonen vereisen het gebruik van plantenweefsel culturen. Onderzoekers gebruiken verschillende methoden voor het verkrijgen van plantenweefsels . Culturen kunnen de onderzoekers de rol van hormonen , planten moleculaire biologie en genregulatie te bestuderen. Experimenten resulteren vaak in innovatieve ideeën toegepast in de plantkunde en landbouw . Met behulp aceptic technieken het nemen van alle noodzakelijke voorzorgsmaatregelen te sluiten binnendringende micro-organismen tijdens een experiment .
Experiment Ideeën

Een plantengroei hormoon gibberellin verlengt cellen in stamcellen internodiën van een plant . Het gebruik van dit hormoon was een reactie op een ziekte infecteren rijst planten in Japan in 1809 . Wanneer getest op koolplanten , het veroorzaakt hen om te groeien tot twee meter hoog , volgens Jeanette Baker van de universiteit van Southern Illinois , Carbondale . Mevrouw Baker suggereert uitbreidingen van dit experiment zou waardevolle informatie toe te voegen . Experiment ideeën zijn behandeling tijden en de resultaten van het variëren van de hoeveelheid hormonen te gebruiken.