Sterkste soorten lijm

Het kiezen van de juiste lijm voor uw project is de sleutel . Sommige lijmen werken alleen voor bepaalde oppervlakken en materialen . Veel lijmen bond tijdelijk naar een snelle oplossing , en meer permanente vormen zal houden voor zo lang als het oppervlak of materiaal is rond . Of u nu bewerken of repareren , is er een specifieke lijm voor uw project . All Purpose

witte school lijm wordt het best gebruikt voor kleine ambachtelijke projecten . Het werkt het beste met papier , vilt, lichtere stoffen , plastic en hout . Het hecht en kleeft goed voor deze materialen . Het bevat polyurethaan , die in gaten vult , droogt snel en is bestand tegen water bij gebruik in combinatie met hout.
Superlijm

Superlijm is vooral voor keramiek , rubber , schuim , glas en sommige metalen . Het creëert een strakke greep en breidt drie tot vier keer zo weinig nodig . Het creëert een kleverige band direct maar ontlast totdat het in contact komt met een ander object . Superlijm kan soms in aanraking met de huid komen en misschien steek je vingers bij elkaar . Mocht dit gebeuren , zal een beetje aceton om nagellak te verwijderen helpen om ze uit elkaar te krijgen en verwijder alle resterende sporen achtergelaten op de huid . Water stijgt superlijm 's band en houdt de wacht waterdicht en bijna onbreekbaar .
Epoxy

Epoxy is het beste voor metaal, elektro , kunstharsen en vele bouwmaterialen . Dit type lijm is goed bestand tegen temperaturen en chemicaliën , waardoor het dus een van de sterkste , zij duur , kleefstoffen op de markt . Het kan een alternatief voor lassen en klinknagels in de industriële productie zijn.
Bacteriën

In 2006 ontdekten wetenschappers een soort van bacteriën om de sterkste soort lijm bekend te bestaan karakter , ongeveer drie keer sterker superlijm . Onderzoekers aan de Indiana University ontdekte dat bacteriën genoemd Caulobacter crescentus , vond vasthouden aan de binnenkant van waterleidingen , een kracht van 5 ton per vierkante inch weerstaan ​​. Deze bacterie kan worden en werkt in het water en is onschadelijk . Wetenschappers en onderzoekers zeggen dat dit zal mogelijk worden gebruikt in de medische wereld in de toekomst gezamenlijke verbindingen en tandheelkundige procedures alsmede voor hechtingen en nietjes in de chirurgie .