Hoe de resultaten van een experiment Communiceer

Of je nu op de middelbare school of universiteit , in een science veld of een zakelijk gebied , te weten hoe de resultaten van een experiment te communiceren is een vaardigheid die ten goede zal komen in je leven. Naar aanleiding van de wetenschappelijke methode , moet je eerst een vraag over een wetenschap , een marketing programma of misschien zelfs een politieke trend vraagt ​​, voer achtergrond onderzoek , de bouw van een hypothese , het testen van de hypothese door middel van een experiment , alle gegevens te analyseren en te komen tot een conclusie . Tot slot kunt u uw resultaten mee aan de wetenschappelijke gemeenschap , je baas of het grote publiek . Instructies
1

Schrijf een inleiding voor het rapport dat een kort overzicht van het experiment en de betekenis ervan biedt . Aanstippen eerdere onderzoek op uw onderwerp en eindigen het hoofdstuk met je hypothese . Kopen van 2

titel de tweede sectie van het rapport 'Procedure' en uitleggen hoe je het experiment uitgevoerd , waarin uw procedure stap-voor - stap. Noteer de exacte temperaturen en concentraties van eventuele oplossingen , alsmede alle gebruikte apparatuur . Zorg ervoor dat je genoeg informatie geven, zodat u of iemand anders kan uw proces en de resultaten precies dupliceren .
3

Label de derde sectie " Resultaten " en presenteer uw bevindingen in paragraaf vorm , met behulp van grafieken en grafieken als nodig . Zorg ervoor dat uw opmerkingen zijn correct en op basis van de verzamelde informatie , zelfs als uw resultaten zijn totaal verschillend van je hypothese . Heeft uw resultaten niet bespreken in dit hoofdstuk ; gewoon te presenteren .
4

Noem je vierde hoofdstuk " Overleg . " In dit deel moet je het analyseren van uw resultaten en interpreteren . Een lijst van eventuele fouten die zijn opgetreden of problemen u geconfronteerd tijdens het uitvoeren van het experiment en hoe deze de uitkomst kan hebben beïnvloed .
5

Titel jouw laatste sectie " Conclusie . " Dit gedeelte geeft de betekenis van uw bevindingen . Het kan aanbevelingen betreffende verdere aanwijzingen van de studie over uw onderwerp te maken. Het moet ook zorgen voor een definitieve samenvatting .